hadianco.amiri@gmail.com

09133881861

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هادی امیری

مشاور توسعه کسب و کار

یکی از بنیان های توسعه برند در بازار ، داشتن نام مناسب و متناسب با محصول و تولید کننده می باشد . با افزایش توجه به برند سازی و ثبت برند در حوزه خرما ، انتخاب نام مناسب و قابل ثبت به چالشی برای فعالان حوزه خرما تبدیل شده است. متاسفانه انتخاب نام مناسب گاهی مورد غفلت فعالان حوزه خرما قرار می گیرد و نام تجاری بدون بررسی کامل ، مشاوره ، توجه به بازار مصرف ، الزامات قانونی مرتبط و.. انتخاب می شود و زمانی تولید کننده متوجه مناسب نبودن نام برند خود می شود که هزینه زیادی صرف آن شده است.

نکاتی کوتاه در خصوص انتخاب نام تجاری مناسب و همچنین الزامات قانونی مرتبط با آن را بررسی می کنیم.

در ادامه به شیوه های متداول  برای ساخت و انتخاب نام برند پرداخته ایم  :

در خصوص قوانین و مقررات ایران توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

نام برند خرما برای اخذ کد بهداشتی از سازمان غذا و دارو و پروانه کاربرد علامت استاندارد بسته بندی از سازمان استاندارد ، بایستی حتما به صورت فارسی نیز ثبت شده باشد و به همین دلیل توصیه می شود که حتی اگر برند شما لاتین هست ، ثبت به صورت فارسی و لاتین انجام شود.

برای ثبت برند لاتین در ایران نیاز به کارت عضویت اتاق بازرگانی یا کارت بازرگانی می باشد که باید در انتخاب نام به این نکته نیز توجه کرد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *